- نگه داشتن پدال ترمز درون هنگام عبور از دست اندازها:این کار فشار زیـادی را بـه سیستم فنربندی،اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد مـیکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز بـه این صورت هست که حتما طوری برنامـه ریزی کنیم کـه تا قبل از رسیدن بـه دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز بـه هیچ عنوان درگیر نباشد
2-بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن: چندی پیش درون انگلیس دیدم کـه دوستم زمانی کـه مـیخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمـه آن را فشار مـیدهد و سپس آن را بالا مـیکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیـه؟ گفتش اولین باری کـه برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همـین کشیدن ترمز دستی منو رد و برای همـه خنده دار بود کـه مـیگفتم تو ایران همـه اینطوری ترمز دستی رو مـیکشن و بعدا متوجه شدم کـه انگلیسی ها بـه این دکمـه کلاچ ترمز دستی مـیگویند و تا زمانی کـه کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم کـه مکانیک را بـه صورت علمـی مـیدانند گفتند کـه کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد بـه سیم ترمز دستی مـیشود(خدا رو شکر خودم این عادت رو ترک کردم و ترمز دستی رو درست بالا مـیکشم)
3-عدم تعویض بـه موقع روغن گیرب: درون همـین تیونینگ تاک بـه کرات دیده شده کـه افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یـا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان مـیپرسی واسکازین را که تا به حال تعویض کردی مـیگویند مگر واسکازین هم نیـاز بـه تعویض دارد؟ درون جواب حتما گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیـاز بـه تعویض دارد کـه تعویض بـه موقع آن باعث روان کار گیربکس،سلامت گیربو...مـیشود کیلومتر تعویض آن بستگی بـه نوع روغن و گیرباتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد
4-تعویض یکبار درون مـیان روغن:گاها دیده شده کـه افراد روغن را یک بار درون مـیان تعویض مـیکنند و اکثرا همـین افراد از های با کیفیت پایین استفاده مـیکنند.ابن کار باعث مـیشود عمل تصویـه را نتواند بـه صورت کامل انجام دهد و منجر بـه آسیب های جدی بـه موتور اتومبیل مـیشود کـه بعدا متوجه مـیشویم اگر هربار را عوض مـیکردیم و مناسب جایگزین مـیکردیم چقدر از هزینـه تعمـیر موتور و صرف وقت جلوگیری مـیشد
5-درجا گرم ماشین بـه مدت طولانی:این کار نـه تنـها مفید نیست بلکه ضرر زیـادی هم بـه موتور وارد مـیآورددرجا کار بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز مـیشود و این گرما بـه موتور منتقل مـیشد کـه به نوبه خود به منظور موتور ضرر دارد. قدیمی ترین وافور کشف شده در جهان متعلق به چه زمانیه درون زمستان بهتر هست نـهایتا یک دقیقه ماشین درجا کارکند سپس چند کیلومتر اولیـه که تا گرم شدن ماشین درون حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.
6-پایین آوردن شیشـه بـه جای استفاده از کولر دراتوبان:چندی پیش یک آزمایش درون مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل درون اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی کـه شیشـه راننده آن 40 درصد باز هست کمتر است.
7-خلاص ن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیک:این کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربو.. قدیمی ترین وافور کشف شده در جهان متعلق به چه زمانیه مـیشود.
8-گرفتن ترمز و کلاچ بـه صورت همزمان به منظور نگه داشتن خودرو: این کار خود باعث این مـیشود کـه متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی کـه کلاچ درگیر هست از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده مـیشود و زمانی کـه کلاچ و ترمز باهم فشار داده مـیشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو مـیشود بهترین کار این هست که ترمز را فشار داده وقبل از اینکه خودرو بـه لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.
9-با سرعت پایین درون لاین سرعت حرکت و بالعکس:بسیـار دیده شده کـه رانندگانی با سرعت های بسیـار پایین درون لاین سرعت حرکت مـیکندد و در عوض رانندگانی با سرعت های زیـاد درون لاین های کناری حرکت مـیکنند کـه هر دو باعث ایجاد خطرات جبرا ن نا پذیری مـیشوند.
10-ریختن آب لوله کشی داخل رادیـاتور: این کار باعث بـه وجود آمدن رسوبات فراوان درون رادیـاتور و واتر پمپ و موتور مـیشود و بسیـار دیده شده کـه حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این هست که آب را جوشانده و بگزاریم که تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن وجوشاندن بیشتر شود آب سالم تر مـیشود فقط دقت کنید کـه بعد از سرد شدن رسوبات درون ته ظرف هست پس از ریخت ته آب بـه داخل رادیـاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم درون بازار هست کـه خوب روش اول قابل اطمـینان تر است.
11- ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشـه شور:این کار باعث بـه وجود آمدن رسوبات فراوان درون منبع ، قدیمی ترین وافور کشف شده در جهان متعلق به چه زمانیه شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن مـیشود به منظور تامـین این آب هم مـیتوان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم درون بازار هست .
12-سنگین بیش از حد خودرو:پر صندوق عقب با وسایلی کـه به آن احتیـاجی نیست باعث بالا رفتن مصرف سوخت مـیشود حدالامکان حتما خودرو خود را سبک کنیم .
13-نصب باربند درون مواقعی کـه به آن نیـاز نداریم: باربند را فقط حتما زمانی ببندیم کـه به آن احتیـاج داریم زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل بـه مـیزان 10 درصد مـیشود
14-نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ دار: قدیمی ترین وافور کشف شده در جهان متعلق به چه زمانیه این کار بارها دیده شده کـه بسیـار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد بهتر هست همـیشـه کودک روی صندلی مخصوص درون ردیف عقب بشیند
15-استفاده از بنزین معمولی درون خودروهای دارای مبدل کاتالیستی:بنزین های معمولی موجود درون کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیـادی سرب دارد کـه سرب موجود درون آن قاتل مبدل کاتالیستی هست و با توجه بـه اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت بـه بنزین معمولی دارد بهتر هست از بنزین سوپر استفاده شود.
16-دقت ن بـه سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیـه شده توسط کارخانـه: مثلا چند وقت پیش دیدم کـه فردی درون موتور پراید داشت روغن توتال 5000 مـیریخت و پس از اینکه بـه او توضیح دادم کـه سطح کیفی توتال 5000 sj هست و روغن موتور سازگار با پراید sf یـا sg هست در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.
17-استفاده از نور بالا درون مـه: درون شرایط مـه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر مـیکند درون این شرایط نور خودرو حتما روی نور پایین باشد و اگر خودرو مـه دارد حتما آن را روشن کرد
18-خاموش ن خودرو بعد از طی مسافت طولانی : این کار به منظور ماشین های گازوییلی هست نـه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر مـیکندد که تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش مـیکنند این کار ضرر جدی بـه موتور وارد مـیکند کار بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز مـیشود و این گرما بـه موتور منتقل مـیشد کـه به نوبه خود به منظور موتور ضرر دارد.اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی کـه اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن مـیماند و نیـازی بـه روشن گذاشتن ماشین نیست
19-تکیـه پا بـه کلاچ:بسیـار دیده شده رانندگانی کـه وقتی حتی با دنده پنج درون اتوبان حرکت مـی کنند پای خود را روی کلاچ تکیـه مـیدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی مـیکند و این کار باعث فشار آمدن بـه گیربمـیشود.
20-جلو آوردن بیش از حد صندلی:خیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر مـیکنند هرچه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر مـیشود و به اصطلاح دست فرمون خوب مـیشود.خیر اینطور نیست صندلی حتما طوری باشد کـه راننده کاملا راحت باشد
21-گاز قبل از خاموش خودرو:این کار قبلا درون خودرو های کاربراتوری به منظور بهتر روشن شدن خودرو انجام مـیشد .ولی درون خودرو های انژکتوری این کار مضر هست زیرا زمانی کـه شما گاز مـیدهید وسپس سویچ را مـیبندید مقداری بنزین نسوخته باقی مـیماند کـه خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کار خودرو درون هنگام استارت زدن مـیشود.
22-گاز قبل از روشن خودروی انژکتوری:این کار قبلا درون خودرو های کاربراتوری به منظور بهتر روشن شدن خودرو انجام مـیشد .ولی درون خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.
23-پارک خودرو خلاف جهت خیـابان:زمانی کـه شما خودرویتان را مثلا درون سمت راست خیـابان بـه صورت عپارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته مـیشوید.
24-خاموش شدن خودرو بـه دلیل نداشتن سوخت:این کار درون بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین مـیشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت مـیشود و باعث اختلال درون کار پمپ بنزین؛ بنزین و نـهایتا انژکتور مـیشود
[بچه های دندانپزشکی آزاد اصفهان ورودی 89 قدیمی ترین وافور کشف شده در جهان متعلق به چه زمانیه]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 03 Jul 2018 06:49:00 +0000